Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaje Śląskie przebudują tory od Będzina do Dąbrowy Górniczej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tramwaje Śląskie przebudują tory od Będzina do Dąbrowy Górniczej
fot. TŚ
Tramwaje Śląskie zmodernizują kolejny odcinek zarządzanej przez siebie sieci tramwajowej - od Nerki w Będzinie do Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej. Torowisko stanie się zielone, choć nie zmieni swojego przebiegu.

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na następne zadanie finansowane z nowego projektu unijnego. W jego ramach modernizację ma przejść trasa tramwajowa od Będzina do Dąbrowy Górniczej - od “nerki” w Będzinie do przystanku Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy. To około 3900 metrów toru pojedynczego, licząc wraz z torami i rozjazdami na “Nerce”.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu oraz wykonanie właściwych prac budowlanych.

Torowisko ma zostać wykonane w standardzie dwutorowym, wydzielonym w technologii podsypkowej na podkładach strunobetonowych, w obecnym śladzie. Na całej długości (poza przystankami, przejściami dla pieszych oraz rozjazdami) zaplanowano wykonanie torów w formule zielonego torowiska. Modernizacja i przebudowa torów dotyczy całego wymienionego odcinka z wyłączeniem fragmentu od Paryskiej do Koszelew, gdzie modernizację wykonano już w latach ubiegłych. Na tym fragmencie przebudowana zostanie tylko sieć trakcyjna.

Poza torowiskiem, na całym odcinku zadania przebudowę ma przejść sieć trakcyjna oraz perony przystankowe czterech przystanków - Będzin Zamek, Będzin Małachowskiego, Będzin Paryska oraz Będzin Koszelew, które pozostaną w obecnych lub zbliżonych do obecnych lokalizacjach. W ramach inwestycji nie przewidziano budowy zupełnie nowych przystanków.

Na “Nerce” założono przebudowę ośmiu rozjazdów. Z zadania wyłączone są za to przejazdy tramwajowo-drogowe, przebudowane w ubiegłych latach.

Więcej o innych zadaniach infrastrukturalnych, jakie zostaną zrealizowane dzięki środkom europejskim na sieci Tramwajów Śląskich można przeczytać tutaj. Spółka nie poprzestaje tylko na modernizacji torowisk, lecz zakupiła też niedawno sporo nowych tramwajów, na które aktualnie czeka. Pozwoli to na wycofanie kolejnych jednostek z rodziny 105NA, choć jeszcze nie wszystkich.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duże zmiany w kursowaniu Tramwajów Śląskich

Mobilność

Duże zmiany w kursowaniu Tramwajów Śląskich

Redakcja/inf. pras. 15 kwietnia 2025

Pesa i Modertrans dzielą się zamówieniem na 777 mln złotych

Komunikacja

Zobacz również:

Duże zmiany w kursowaniu Tramwajów Śląskich

Mobilność

Duże zmiany w kursowaniu Tramwajów Śląskich

Redakcja/inf. pras. 15 kwietnia 2025

Pesa i Modertrans dzielą się zamówieniem na 777 mln złotych

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij